در جدیدترین قسمت از پلی استیشن بلاگکَس٬ مدیرعامل بخش پلیاستیشن٬ صحبتهایی پیرامون هدست واقعی مجازی پلی استیشن ویآر و تجربه بازیها برروی آن داشت.
به گزارش سرزمین سیمرغ به نقل از وب سایت خبری گیمفا، سونی دریافته است که بازی کردن با ویآر٬ چه آفلاین و آنلاین٬ حس اجتماعی بسیار قوی دارد. آنها این حس را باتجربه پلی استیشن موو دیده بودند٬ شما میتوانستید وارد یک فضا خاص شوید و با تکان دادن دستتان یا حرف زدن به بازی کردن بپردازید و این حس به شما منتقل میشود که دارید واقعا با یک شخص دیگر بازی میکنید.
استودیوی سوپرمسیو عنوان آنتیل داون: راش آف بلاد را مخصوص ویآر طراحی کردند و بازی کردن آن نیز برای تمامی افراد بسیار لذت بخش است. در واقع این بازی حس سوار شدن در ترن هوایی را دارد که یک سری از مکانها و شخصیتها و احساسات بازی اصلی در آن وجود خواهد داشت.
عنوان رابینسون: جرنی که ساخته کرایتک است٬ بازی بسیار زیباست. از آنجا که استودیوی کرایتک در ارائه بازیهای گرافیکی بهترین است٬ کار با آنها بسیار هیجان انگیز است.
جیتی: اسپورت نیز تجربهای نو در سری گرن توریسمو است. پیشنمایش ویآر درایوکلاب هم بسیار سرگرم کننده بود.
در ادامه آقای یامائوچی به این نکته اشاره کرد که بازی کردن با پلی استیشن ویآر٬ حسی بسیار طبیعی به شخص میدهد. شما خودتان را میبینید که پشت ماشین نشستهاید و کنترل آن را در دست دارید. حسی که یک کنترلر هیچوقت نمیتواند به شما القا کند. برای کسانی که عاشق بازیهای مسابقهای هستند٬ پلی استیشن ویآر معرکه خواهد بود!
طراحی بازی برای ویآر بسیار متفاوت است. عنوانی که برای ویآر ساخته میشود٬ حتما نباید بهصورت اول شخص باشد. بسیاری گمان میکنند چون بازی در حال توسعه برای واقعیت مجازی است پس بازی باید اول شخص باشد تا شخص حس کند خود او در حال بازی است اما دوربین میتواند در بقیه جهات نیز باشد. عناوینی که برای پلی استیشن ویآر توسعه داده میشوند باید برروی فریمریت ۶۰ قرار داشته باشند.
خود یوشیدا نیز ایدههایی در جهت ساخت بازی برای پلی استیشن ویآر داشت اما از به اشتراک گذاشتنشان خجالت کشید. اما او علاقه بسیاری به تعامل با شخصیتهای مجازی دارد.