بازی موردانتظار Rise of the Tomb Raider مدتی قبل برای دو کنسول اکسباکس وان و اکسباکس ۳۶۰ عرضه شد و آنطور که آمار و ارقام نشان میدهند فروش بازی اصلا برای مایکروسافت راضیکننده نبوده است!
اما واقعا به چه دلیل کریستال داینامیک و مایکروسافت بازی انحصاری و پرطرفدار خود را در این بازار شلوغ عرضه کردند؟
به گزارش سرزمین سیمرغ از گیمفا، انتشار Fallout 4 ،Need for Speed و Star Wars Battlefront مسلما بر روی فروش این بازی بدون تاثیر نبوده و همانطور که پیشبینی شد مهمترین خطری که فروش این بازی را تهدید میکرد همین بازار شلوغ بود! این فروش ضعیف در حالی پیش رفت که فروش بازی در بریتانیا تنها ۶۳ هزار نسخه اعلام شد و مسلما این آمار از چیزی که انتظار میرفت به مراتب کمتر است. این خبر خوبی برای مایکروسافت نیست، اما تا اینجای کار که توانسته عوامل سونی را خوشحال کند!
یکی از مدیران محصولات سونی، کریس براون، مطلبی را در رابطه با فروش ضعیف بازی بر روی کنسول مایکروسافت بر روی توییتر خود به اشتراک گذاشت:
“عملکرد ضعیف Rise of the Tomb Raider در انگلستان (۶۳ هزار نسخه). همچنین با وجود پشتیبانی ویژه اکسباکس وان از Fallout 4 هنوز هم نسخه پلیاستیشن ۴ فروش بهتری داشته است!”
وی در ادامه اشاره کرد که عرضه Fallout 4 تاثیر فراوانی بر روی این میزان فروش داشته است:
“من فکر میکنم این فروش ضعیف به دلیل این باشد: در هفته انتشار Fallout عرضه شد. اما وقتی هم که منتشر شد باید در صف رقابت با COD/Star Wars/Halo 5 قرار بگیرد!”
همچنین آقای پاول رسچنسکی از استودیو اوولوشن (سازنده DriveClub) توییتی در این رابطه با ارسال کردند:
“نگران نباشید Tomb Raider سال دیگر که روی پلیاستیشن ۴ عرضه میشود و فروش بهتری را تجربه خواهد کرد!”
متاسفانه هنوز اطلاعات زیادی در رابطه با نسخه پلیاستیشن ۴ و محتویات آن منتشر نشده است، اما حال باید دید رقابت این دو کنسول نسل هشتمی بر روی Rise of the Tomb Raider به کجا ختم میشود!
نسخه رایانه شخصی Rise of the Tomb Raider با تاخیری ۳ ماهه در اوایل ۲۰۱۶ و نسخه پلیاستیشن ۴ و به احتمال زیاد پلیاستیشن ۳ بازی با تاخیری یک ساله در تعطیلات ۲۰۱۶ در دسترس قرار میگیرند.