گیمرز 

فناوری واقعیت مجازی اغلب در زمینه بازی های ویدئویی، به خصوص در رویدادهایی مانند E3 با تمرکز بر انجام بازی، معرفی شده ، اما “شوهی یوشیدای” سونی به کاربرد بسیار وسیع تری از پروژه Morpheus امید دارد.

او  گفته است: “استفاده از واقعیت مجازی لزوما به بازی ها محدود نمی شود”. وی همچنین متذکر شد که تجهیزات VR فعلی نیز، تکنولوژی ویدئوی پانورامای را با خود ترکیب کرده اند که به بیننده حس حضور در یک رویداد که لزوما تعاملی نیست می دهد.

این قبیل موارد است که می تواند برای مخاطبانی که به این نوع فن آوری ها عادت نکرده اند جذاب باشد. “این یک تجربه بسیار منحصر به فرد جدید است، و کسانی که اصلا به بازی کردن علاقه مند نیستند با دیدنش می گویند، واو، این چیزی است که می خواهم از آن استفاده کنم، یا به بازدید از مکان های زیبا در جهان بپردازند، و یا به چند تئاتر بروند و یا چیزی شبیه به این”. وی گفت “بنابراین برنامه بسیار گسترده تر از مخاطبان بازی ها است.”

این به این معنا نیست که Morpheus قرار است تمرکزش بر بازی ها را از دست بدهد. یوشیدا می داند که به کمک صاحبان پلی استیشن 4، برای استفاده در پروژه Morpheus نیاز دارد، که عمدتا به بازی کردن علاقه دارند.

“کاربران PS4 معمولا اهل بازی هستند و می خواهند تجربه های جدید داشته باشند. بنابراین ما صاحبان PS4 را مورد هدف قرار دادیم. ما می خواهیم تجربه های شگفت انگیز بازی کردن با اجرای پروژه Morpheus بدست آید،” یوشیدا افزود “و من همچنین به فکر داشتن مطالب شناخته شده خارج از بازی هستم، مانند ویدئو پانوراما، که در دسترس کاربران Morpheus نیز باشد، زیرا شما ممکن است یک بازی کننده باشید که می خواهد Morpheus را بخرد، اما گاهی اوقات شما باید بتوانید یکی از اعضای خانواده را برای خرید آن متقاعد کنید، وی گفت:

“بنابراین من معتقدم این مهم است که انواع محتواها را داشته باشیم، از جمله محتوای بازی برای Morpheus”. یوشیدا گفت: “اما آنچه که ما به عنوان اجرا کننده سطح اول (first party) پیش بینی می کنیم اینست که اولویتمان روی بازی ها باشد” از این رو بسیاری از اطلاعات فنی سخت افزاری در طول  GDC امسال اعلام می شود.

0 Comments

یک نظر بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

کلیه حقوق محفوظ است

ورود به اکانت

مشخصات خود را فراموش کرده اید؟